סיבות להוצאת אזרחות פורטוגלית

התקנות החדשות.

לפי התקנות החדשות מה-18.03.2022 ניתן ללמוד כמה דברים:

  1. החל מ-15.4.2022 יהיה צורך להוכיח קשר לקהילה היהודית בפורטוגל מה שישליך ישירות על זיקה לגירוש יהודי ספרד, קשר שכזה מתבטא במסמכים המראים את הדורות הקודמים, מוצאם, מקום מגוריהם, מקום קבורתם, רישומי צוואות ומחקרים גינאולוגים, משרדנו מתמחה באיתור ואיסוף נתונים מורכבים אלו 
  2. החל מ-01.09.2022  צריך להוכיח שייכות לפורטוגל כלומר הגעה לעיתים תכופות לפורטוגל, רכישת נכס או עסק ותפעולו או במילים אחרות להיות באיזשהו אופן חלק מאזרחי פורטוגול על מנת לזכות באזרחות מתוקף צאצאי אנוסי ספרד 
סיבות להוצאת אזרחות פורטוגלית
ממשלת פורטוגל רוצה לכפר על העוול שנגרם ליהודי המדינה לפני שנים רבות, בעת גירוש יהודי ספרד ופורטוגל. לכן בשנת 2015, החליטה ממשלת פורטוגל כי על פי חוק - כל מי שיוכיח שהוא צאצא של מגורשים שנאלצו לעזוב את פורטוגל, יקבל אזרחות פורטוגלית ואירופאית. בהתאם לכך, לצאצאי מגורשי פורטוגל שהנם תושבי ישראל נוצרה הזדמנות לזכות באזרחות פורטוגלית - ולמעשה באזרחות אירופאית.

מי יכול לקבל אזרחות פורטוגלית?

אם תהית אילו ישראלים יכולים לקבל אזרחות פורטוגלית, התשובה היא פשוטה: אזרחים שקיבלו אישור שהינם צאצאים של מגורשי פורטוגל. לשם כך, עליהם להציג מסמכים שיעידו על כך. אולם, לשם הוצאת האזרחות, על מגיש הבקשה לבנות עץ שורשים המוכיח שאבותיו גורשו מפורטוגל. על סמך עץ השורשים, יינתן האישור מטעם הקהילה היהודית. 

הליך הוצאת אזרחות פורטוגלית

המסמכים שמוגשים לצורך קבלת אזרחות פורטוגלית, צריכים להיות מתורגמים לשפה הפורטוגלית, עם חותמת רשמית מאת נוטריון. וכמובן שיש לוודא שלכל האישורים שהוצאו, יש תוקף עדכני.

  1. בשלב הראשון, יש לשלוח הוכחות שאתם צאצאי מגורשי פורטוגל, לקהילה היהודית בליסבון, או לקהילה היהודית בפורטו. 
  2. השלב השני של הגשת המסמכים וקבלת אישור עקרוני.
  3. כאשר יאושרו המסמכים, השלב הבא, יהיה הוצאת ,תעודת לידה פורטוגלית, על ידי ממשלת פורטוגל.
  4. לאחר הוצאת תעודת הלידה, יש להגיש למשרד הפנים בפורטוגל בקשה למתן אזרחות פורטוגלית. 

יש לכם ילדים בעת הגשת הבקשה? – גם הם יקבלו אזרחות!

אם בעת הגשת הבקשה ישנם ילדים קטינים בחזקתכם, גם לילדים תינתן באופן אוטומטי אזרחות פורטוגלית. ילדים שנולדו למבקש לאחר שקיבל אזרחות, יקבלו גם הם באופן אוטומטי אזרחות פורטוגלית. 

ומה לגבי בני הזוג? ובכן, בני הזוג יקבלו אף הם אזרחות. אולם, חשוב לדעת כי האזרחות תינתן רק לאחר 3 שנים. 

כדאי לפעול לקבלת אזרחות אירופאית?

מדוע כדאי להתאמץ ולהוציא אזרחות אירופאית? זוהי שאלה לגיטימית. היתרונות במהלך זה הם רבים, ובמאמר זה נתעכב על  4 הסיבות העיקריות:

  • אזרחות אירופאית מקנה לכם את האפשרות לחיות באירופה. תוכלו ללמוד או לעבוד, בכל אחת ממדינות אירופה. וכאמור, אם יש לכם ילדים או בני זוג שגם קיבלו אזרחות פורטוגלית ואירופאית – אף הם יוכלו ללמוד או לעבוד באירופה. 
  • מדוע כדאי ללמוד באירופה? מה היתרון של לימודים גבוהים באירופה, על פני לימודים גבוהים בארץ? ובכן, אחד היתרונות הבולטים של לימודים גבוהים ביבשת הישנה הוא שמדינות אירופה מעניקות מלגות לימודים לאזרחים. חלק מהקורסים אף יינתנו לכם בחינם!
  • רוצים להשקיע בנדל”ן באירופה? כבתור אזרחים אירופאים, תוכלו לבצע עסקאות רכישות נדל”ן באירופה וליהנות מהטבות שונות בתשלומים ובמסים. בכך, תוכלו לחסוך כסף ולקבל תפוקה גבוהה יותר מהנכס. 
  • כבר לא תצטרכו להוציא ויזה לארה”ב – אזרחי אירופה, יכולים לטוס לארה”ב, בלי להוציא וויזה. כך, תוכלו לטייל, או לעבוד בארה”ב בקלות רבה הרבה יותר.

המומחים של Door To Europe מלווים אתכם עד לקבלת האזרחות הפורטוגלית

רוצים לקבל אזרחות פורטוגלית? אתם לא לבד! אנשי המקצוע של Door To Europe ילוו אתכם בכל צעד ושלב, בדרך לקבלת האזרחות. אנו נדריך אתכם בנוגע לכל האספקטים הנוגעים לקבלת אישור לכך שאתם אכן צאצאי המגורשים. נדאג שיהיו לכם הכלים להכין אילן יוחסין משכנע שיוכיח שאבותיכם גורשו מפורטוגל – ונסייע לכם בשליחת המסמכים הנדרשים לקהילה היהודית ובתרגום מסמכי הזהות והתעודות הנדרשים, ושליחתם.

אנו אתכם לכל אורך הדרך. והמחיר? הכל כלול! אנו כוללים במחיר גם את תרגום המסמכים, את הוצאת אישורים מהגופים השונים, את תשלומי האגרות ועוד. אינכם צריכים להתרוצץ בין המשרדים השונים. אנו נעשה זאת עבורכם. והכל – במקצועיות וביחס אדיב. 

אל תוותרו על מגוון הזכויות המגיעות לכם כאזרחי פורטוגל! פנו אלינו עוד היום!

0
    0
    סל שירותים
    הסל שלך ריקחזרה לשירותים

    נא לבחור את המדינה שאליה תרצה לברר את הזכאות לאזרחות

    פורטוגל

    התאזרחות פורטוגליות

    רומניה

    התאזרחות רומנית

    אוסטריה

    התאזרחות אוסטרית

    התאזרחות פולנית

    התאזרחות גרמנית

    דילוג לתוכן